Flyttstädning

Visst kan flyttstädning vara krävande?

Det är mycket som måst uppfyllas med en flyttstädning och det är nog det sista man vill tänka på när den dessutom måste vara fläckfri. Låt oss på Sophias städservice hjälpa er, våra medarbetare är professionella och har lång erfarenhet från flyttstädning och vi vet vad som krävs. Givetvis ingår fönsterpust.

Vårat team utför arbetsmomenten enligt Mäklarsamfundets riktlinjer, se gärna checklistan nedan. Besiktning gör vi tillsammans med er efter genomförd flyttstädning.

Som kund till oss har ni och de nya hyresgästerna alltid Nöjd kund-garanti i 24 timmar.

Vi tillhandahåller alla arbetsredskap och städmaterial som är miljömärkta. Och vi desinfekterar ytor som är mer utsatta, så som handtag men även andra ställen.

Behöver ni hjälp med flyttpackningen? -Hör av er gärna till oss, vi hjäper er med det på ett professionellt sätt!

Varför Sophias städservice?

Vi genomsyrar trygghet, ansvar, kvalité och gott bemötande

Alla våra kunders hem och/eller arbetsplats är försäkrade via Trygg-Hansa om en olycka skulle vara framme.

Våra medarbetare signerar sekretess avtal.

Våra medarbetare lämnar utdrag ur belastningsregistret

Vi har alltid Nöjd kund-garanti i 24 timmar och vi åtgärdar det ni är missnöjda med snarast möjligast.

Det är utbildade medarbetare som städar hos er.

I mån av går eller cyklar vi till våra uppdrag, men vi åker även kommunalt och samåker i våra bilar. Givetvis gör vi mer än så.

Vi har kollektivavtal via Kommunal

Vi har förmodligen marknaden bästa priser. Inga dolda avgifter, fakturaavgift på 40kr om du önskar faktura via post och ingen bindningstid.

Vi ger dig mer personligt service genom våra tjänster därför att vi vill ha Sveriges nöjdaste kunder!

R

Viktigt att tänkta på

  • Lokalen/Bostaden bör vara tom, inga kartonger eller andra föremål bör vara i vägen för vi vill utföra fläckfri flyttstädning som du och nya hyresgästen blir nöjd med.

  • Har ni andra ytor som ska städas utöver själva lokalen/bostaden bör dessa också vara tomma.

  • Frys ska vara avfrostad och tom.

R

Befintliga skador

  • Ytor som är trasiga exempel fönster, låsvred (nyckel ska finnas på plats), persienner, glasdörrar, vitvaror eller annan inventarie ska meddelas vid bokning.

Arbetsmoment enligt Mäklarsamfundets riktlinje 

Flyttstäning för samtliga rum

  • Dammsuger golv, kontakter och element
  • Rengör väggar, kontakter och element
  • Våttorkar lister eller socklar och fönsterbrädor
  • Våttorkar alla dörrar och karmar
  • Våttorkar alla garderober och skåp
  • Moppar golv
  • Rengör fönster in- och utvändigt, fönsterbågar, snickerier och persienner torkas av

Kök

Plus samma arbetsmoment som samtliga rum

  • Rengör köksbänk, kakelvägg, putsar diskho och blandare
  • Rengör spis in -utvändigt, under och bakom
  • Rengör hela köksfläkten och ventil in och utvändigt
  • Rengör köksluckor och lådor in ( besticklådor mm ) och utvändigt
  • Rengör skåp och hyllor in och utvändigt
  • Rengör diskmaskin in och utvändigt
  • Rengör kyl och frys in och utvändigt, ni får se till att frys är avfrostad
  • Rengör mikrovågsugn in och utvändigt
  • Rengör ugnen in och utvändigt, under och bakom, inkl plåtar och galer
  • Taket tvättas (om det är målat).

Badrum, WC 

Plus samma arbetsmoment som samtliga rum

  • Rengör hela toalettstolen
  • Rengör hela handfatet och tvålhållare
  • Rengör hela badkar, framför, bakom och under fronten alt duschkabin
  • Rengör golvbrunn
  • Torkar av synliga rör
  • Torkar av badrumsskåp in och utvändigt
  • Torkar av vitvaror och tillbehör, rengör filter
  • Torkar av golv och väggar
  • Avkalkar väggar och golv där det behövs
  • Avfettar väggar och golv där det behövs
  • Putsar av spegel, blandare och munstycke

Övriga utrymmen

  • Andra utrymmen rengörs noggrant på motsvarande sätt som ovan.

Tomt och trädgård 

  • Tomt och trädgård vårdas och städas så att endast sådant som normalt finns kvar på en villatomt.
  • Skrot och byggavfall tas bort.
Hur blir jag kund?

Vi börjar med ett kostnadsfritt hembesök eller telefonsamtal där vi alltid utgår ifrån dina önskemål och behov, det är förutsättning för att du ska få bästa städningen av oss. Under samtalet sammanställer vi allt i din kundportal. Du får då veta hur många timmar det tar att städa, du bestämmer vilken veckodag du vill att vi städar, vi kommer överens om vilket datum och tid vi ska starta städningen och om du vill ha det löpande eller enstaka gånger. Du får namn på vem som kommer att städa hos dig också. 

Måste jag lämna nycklar?

Nej du behöver inte lämna nycklar till oss. Dock behöver du se till att vi kommer in hemma hos dig vid avtal tid. Du får gärna vara även hemma första gången för att se att du blir nöjd med vår städning. Du kan givetvis ändra dig och meddela oss via telefon eller mail om du inte vill vara hemma vid något tillfälle, då kommer vi överens om hur överlämning av nycklar ska ske. Annars kommer vi överens vid första personliga mötet eller samtalet om du vill att vi kvittrar ut nyckel eller inte.

Hur ofta behöver jag hemstädning?

Du bestämmer själv hur ofta du vill och behöver ha hemstädning. Vi kan rekommendera att ha  städning regelbundet -varje, varanan eller var tredje vecka eller en gång per månad för att hålla det så rent så möjligt mellan städningen. Har du inte haft hemstädning tidigare eller bara haft det vid någon enstaka gånger rekommenderar vi att du börjar med vår Storstädningen.

Hur gäller Nöjd kund-garantin på städningen?

Du får en checklista av oss när du bokar din städninga från oss, den följer vi enligt överens kommelsen vid första mötet och du kan då kontrollera efter varje utförd städning att det är grundligt gjord. Om någon punkt på checklistna har missats tar du bild på det och mailar oss. Vi återgärdar det vi har missat snarast möjligats i övenskommelse med dig.

Vad är prisgaranti?

Vi garanterar dig fasta priser och prisvärda tjänster, inga dolda avgifter, ingen bindningstid, fakturaavgift på 40kr om du önskar faktura via post och ingen serviceavgift vid bokning av hemstädning. Du kan omboka din städtid när du vill också. Vi har låga omkostnader och därför kan vi erbjuda lägre priser men vi väljer att också att ge mer till Folket så länge vi uppnår marknadsmässiga löner och andra personalomkostnader. Vilket är bra då vi vet att fler önskar kunna köpa städ och service -tjänster.

 

Har du frågor och funderingar?

Du är varmt välkommen att maila oss dina frågor och funderingar. Vi besvarar alla våra kunder. Varmt Välkommen!

Kontakta oss idag!

Ring 010 - 682 14 80