Byggstädning
Ligger dammet och sågspånet kvar efter din byggstädning? Byggstädning kräver mer arbete då dammet kan ligga kvar efter bygget en längre tid. Våra medarbetare på Sophias städservice är professionella och har lång erfarenhet från byggstädning, vi hjälper dig att städa bort allt damm så du kan fokusera på en härlig in flytt i lugn och ro. Vi följer checklista nedan som vi anpassar efter ditt behov.
Boka gärna ett kostnadsfritt besök för offert.
Pris efter rut-avdrag på byggstädning
Rut-avdrag på 50% dras av direkt på fakturanServiceavgift tillkommer med 250kr inklusive moms för städutrustning samt inställelse.
Ring 010-682 14 80 eller fyll i formulär.
Viktigt att tänka på
När du beställer byggstädning från oss vill vi att bostaden är tom, inga maskiner eller andra föremål bör vara i vägen för vi vill utföra byggstädning som du eller din nya hyresgäst blir nöjd med. Har du andra ytor som ska städas utöver själva bostaden bör dessa också vara tomma.
Se gärna till att:
Spis, kyl och frys är utdragna så vi kommer åt att städa bakom ordentligt.
Befintliga skador
Finns det ytor som är trasiga exempel fönster, låsvred (nyckel ska finnas på plats), persienner, glasdörrar, vitvaror eller annan inventarie vill vi att du meddelar detta till oss vid din bokning.
Bra att veta
Vi tillhandahåller alla städredskap och städmaterial som är miljömärkta.
Vi desinfekterar ytor som är mer utsatta så som handtag men även andra ställen.
Vi genomför gärna besiktning tillsammans med dig efter genomförd byggstädning. Vi på Sophias städservice vet och kan byggstädning bäst och erbjuder det till alla våra kunder.
Behöver du hjälp med att få upp flyttpackningen? -Hör av dig gärna till oss, vi hjälper dig med det på ett professionellt sätt!
Varför Sophias städservice?
Vi genomsyrar trygghet, ansvar, kvalité och gott bemötande
Checklista arbetsmoment
Byggstädning för samtliga rum
- Dammsuger golv, kontakter och element
- Rengör väggar, kontakter och element
- Våttorkar alla typer av lister eller socklar och fönsterbrädor
- Våttorkar alla dörrar och karmar
- Våttorkar alla garderober och in och utvändigt
- Moppar golv
- Rengör fönster in och utvändigt, fönsterkarmar, snickerier och persienner torkas av
Kök
Plus samma arbetsmoment som samtliga rum
- Rengör köksbänk, kakelvägg, putsar diskho och blandare
- Rengör spis in och utvändigt, under och bakom
- Rengör hela köksfläkten och ventil in och utvändigt
- Rengör köksluckor och lådor in ( besticklådor mm ) och utvändigt
- Rengör skåp och hyllor in och utvändigt
- Rengör diskmaskin in och utvändigt
- Rengör kyl och frys in och utvändigt, ni får se till att frys är avfrostad
- Rengör mikrovågsugn in och utvändigt
- Rengör ugnen in och utvändigt, under och bakom, inkl plåtar och galer
- Taket tvättas (om det är målat).
Badrum, WC
Plus samma arbetsmoment som samtliga rum
- Rengör hela toalettstolen
- Rengör hela handfatet och tvålhållare
- Rengör hela badkar, framför, bakom och under fronten alt duschkabin
- Rengör golvbrunn
- Torkar av synliga rör
- Torkar av badrumsskåp in och utvändigt
- Torkar av vitvaror och tillbehör, rengör filter
- Torkar av golv och väggar
- Avkalkar väggar och golv där det behövs
- Avfettar väggar och golv där det behövs
- Putsar av spegel, blandare och munstycke
Övriga utrymmen
- Andra utrymmen rengörs noggrant på motsvarande sätt som ovan.
Tomt och trädgård
- Tomt och trädgård vårdas och städas så att endast sådant som normalt finns kvar på en villatomt.
- Skrot och byggavfall tas bort.
Hur blir jag kund?
Vi börjar med ett kostnadsfritt hembesök eller telefonsamtal där vi alltid utgår ifrån dina önskemål och behov, det är förutsättning för att du ska få bästa städningen av oss. Under samtalet sammanställer vi allt i din kundportal. Du får då veta hur många timmar det tar att städa, du bestämmer vilken veckodag du vill att vi städar, vi kommer överens om vilket datum och tid vi ska starta städningen och om du vill ha det löpande eller enstaka gånger. Du får namn på vem som kommer att städa hos dig också.
Måste jag lämna nycklar?
Nej du behöver inte lämna nycklar till oss. Dock behöver du se till att vi kommer in hemma hos dig vid avtal tid. Du får gärna vara även hemma första gången för att se att du blir nöjd med vår städning. Du kan givetvis ändra dig och meddela oss via telefon eller mail om du inte vill vara hemma vid något tillfälle, då kommer vi överens om hur överlämning av nycklar ska ske. Annars kommer vi överens vid första personliga mötet eller samtalet om du vill att vi kvittrar ut nyckel eller inte.
Hur ofta behöver jag hemstädning?
Du bestämmer själv hur ofta du vill och behöver ha hemstädning. Vi kan rekommendera att ha städning regelbundet -varje, varanan eller var tredje vecka eller en gång per månad för att hålla det så rent så möjligt mellan städningen. Har du inte haft hemstädning tidigare eller bara haft det vid någon enstaka gånger rekommenderar vi att du börjar med vår Storstädningen.
Hur gäller Nöjd kund-garantin på städningen?
Du får en checklista av oss när du bokar din städninga från oss, den följer vi enligt överens kommelsen vid första mötet och du kan då kontrollera efter varje utförd städning att det är grundligt gjord. Om någon punkt på checklistna har missats tar du bild på det och mailar oss. Vi återgärdar det vi har missat snarast möjligats i övenskommelse med dig.
Vad är prisgaranti?
Vi garanterar dig fasta priser och prisvärda tjänster, inga dolda avgifter, ingen bindningstid, fakturaavgift på 40kr om du önskar faktura via post och ingen serviceavgift vid bokning av hemstädning. Du kan omboka din städtid när du vill också. Vi har låga omkostnader och därför kan vi erbjuda lägre priser men vi väljer att också att ge mer till Folket så länge vi uppnår marknadsmässiga löner och andra personalomkostnader. Vilket är bra då vi vet att fler önskar kunna köpa städ och service -tjänster.
Har du frågor och funderingar?
Du är varmt välkommen att maila oss dina frågor och funderingar. Vi besvarar alla våra kunder. Varmt Välkommen!
Kontakta oss idag!
Ring 010 - 682 14 80